frankpetralottesven in Thailand

Duiken "Sail Rock"

Vandaag was het zover Lotte en Petra gingen voor het eerst duiken. Het is wel spannend want je weet echt niet wat je ervan verwachten moet. We werden door divers Sail rock opgehaald rond half 8 eerst nog gauw ontbijten en een pilletje voor zeeziek in genomen je weet nooit. We werden naar de boot gebracht en het duurde ongeveer een uurtje toen we er waren. Sommige aan boord waren al zeeziek echt vervelend want je voelt je knap beroerd. Wij werden begeleid door Blue ze kwamuit Nieuw-Zeeland en is blijven hangen op Koh Phangan. Ze was onwijs aardig, we deden onze spullen aan best wel een hectisch moment want je met alles erop eneraan het water in maar de duikspullen zijn onwijs zwaar. Eenmaal in het water voel je niet meer dat het zwaar is. Het kon gaan beginnen, heel apart dat je naar beneden gaat. Eerst ben je druk dat het zuurstof masker niet van je mond afgaat. Eenmaal onderwater is het prachtig, er lag een rots in het water en daaromheen gebeurde het prachtige vissen geel, paars alle kleuren van de regenboog je weet niet wat je ziet de onderwaterwereld is echt schitterend, Lotte genoot er ook van die vond het ook erg mooi en je zag prachtige anemonen gekleurde zoveel indruk. Na ongeveer half uur gingen we er uit en na een uur je tweede duik. Deze is nog mooie want inmiddels scheen de zon en je kon nu wat meer genieten want je was wat meer gewent aan alles. Het was een leuke ervaring we hebben maar een dvd gekocht want foto's maken was moeilijk en die van mijn kon niet zo diep, want we zijn wel twaalf meter naar beneden gegaan. De duikschool is echt geweldig ze zijn zorgzaam en nemen absoluut geen risico's. Het was een dag om nooit te vergeten, we zijn allebei blij dat we het toch gedaan hebben en leuke ervaring.

Dre, Gine, Zoe en Sas

He Peet,
Wat een lef om te duiken. Geweldig hoor.

Petra

Ja top van hè ! Wij vrouwen doen het weer. Was een beleving.