frankpetralottesven in Thailand

Koh phangan

Vandaag zijn we met de Ferry richting Koh Phangan gegaan. Het is weer erg makkelijk om hier te reizen. Tickets kopen bij de Ferry en instappen maar. De reis duurde ongeveer maar een half uur. Het was een snelle boot, niet zo groot. We kwamen rond 2 uur aan in Koh Phangan. Het is een eiland wat erg basic is en het is in opkomst. Het staat bekent om zijn full moon party's . Daar doen wij maar niet aan mee, over een paar jaar Lotte en Sven misschien maar nu nog even niet. De full moon is ook eens per maand, hij is nu weer op 4 augustus en dan zijn wij weer thuis. Met zijn allen weer in de taxi richting Salad beach resort. Geboekt bij agoda lekker last minute, het is in dit soort landen wel lastig om een 4 persoons kamer te krijgen het is vaak 3 of 2 persoons. Na ongeveer een half uurtje rijden kwamen we aan het is hier op dit eiland wat heuvelachtiger dan Koh Samui. Het is hier erg basic maar wel heel leuk, wat meer gezinnen. Het is best wel een populair eiland. Toen we gezellig aan het strand zaten was er iemand van het duikcentrum aan wezig. Toch maar eens over na denken om een keer te gaan duiken, het schijnt hier prachtig te zijn en het kost niks om hier je duik padi te halen. Dus gaan we morgen met zijn vieren eens proberen om eerst in het zwembad te leren duiken. En de volgende dag toch maar op zee als het bevalt. Er was hier van de week een whaleshark gezien van 4 meter niet zo groot maar voor ons wel. Deze beesten kunnen 14 meter worden en eten geen mensen maar plankton. Gelukkig!. Morgen worden we rond 10 uur opgehaald en gaan we richting het duikcentrum om te proberen of het ons wat lijkt om te gaan duiken. Het lijkt me een hele belevenis.